.
درباره ما
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت
حدود 90 درصد از افرادی که به این باکتری مبتلا هستند زخم اثنی عشر می‌گیرند و حدود 80 درصد دچار زخم معده می‌شوند.
یک نوشیدنی مفید برای نفخ!حدود دو سوم مردم جهان یک نوع باکتری در بدن خود دارند که موجب نفخ معده می‌شود.

علت اصلی نفخ معده وجود باکتری هلیکوباکتر است که برای جلوگیری از رشد آن در بدن باید اقدامات لازم را انجام داد.
 
بیشتر مردم از وجود این باکتری در روده‌های خود بی‌خبر می‌باشند که خارج از انتظار هم نیست. چون برای شناسایی این باکتری نیاز به آزمایش و تشخیص پزشک است.

اسم باکتری(H-PYLIRI) یا هیلی کوباکتر می‌باشد . این باکتری معمولا نشانه مانند آروغ‌ زدن،‌ نفخ‌، اسهال ، ریفلاکس معده و مری، سوزش سر دل ، یبوست و . . . 
همراه دارد و موجب اختلال در سیستم گوارشی می‌شود.

حدود 90 درصد از افرادی که به این باکتری مبتلا هستند زخم اثنی عشر می‌گیرند و حدود 80 درصد دچار زخم معده می‌شوند. بنابراین باید از وجود این باکتری در روده‌های خود نگران شوید و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید.  
 
در ابتدای کار توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید تا آنتی بیوتیک‌های مورد نظر را دریافت کنید اما عادت درست غذایی خیلی نقش مهمی بر روند کاهش رشد این باکتری در بدن می‌شود دریافت ویتامین های E،A،C و زینک برای معده پوشش مناسبی را ایجاد می‌کند.  
 
همچنین وجود پروبیونیک ها مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدو باکتریوم امنیت را در سیستم گوارشی ایجاد می‌کنند، یک نوشیدنی مفید که موجب آرامش معده و درمان گر می‌باشد به شرح زیر است:  
 
مواد مورد نیاز: 

1- خیار (یک عدد)  
2- یک دسته گشنیز و یا جعفری  
3- یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده  
4- یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا  
5- یک عدد لیموترش  
6- نصف لیوان آب  
 
شما می‌توانید تمامی این مواد غذایی را با هم مخلوط کنید و بنوشید این نوشیدنی علاوه بر اینکه دستگاه گوارش را از نفخ معده آرام می‌کند موجب چربی سوزی هم می‌شود. خیار یک جزء کلیدی این ترکیب می‌باشد که به مبارزه با چربی‌های اشباع شده می‌انجامد.  
 
جعفری وگشنیز کم کالری می‌باشند و هر دو موجب تقویت و جلوگیری از تورم معده می‌شوند زنجبیل نیز سوخت و ساز را بالا می‌برد و از یبوست جلوگیری می کند آب لیمو هم سم‌زدایی می‌کند و آب آلوئه ورا برای کاهش وزن و چربی سوزی مفید است.  با خوردن این نوشیدنی از دستگاه گوارش خود محافظت کنید.

www.asriran.com/fa/news/429784


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.
اگرچه گردش ویتامین E در جریان خون ممکن است بالا باشد اما در افراد چاق این ریزمغذی های حیاتی راه خود را به بافت هایی که به آنها نیاز دارند، پیدا نمی کنند.
چاق ها بیشتر ویتامین E مصرف کنندطبق مطالعه اخیر، افراد چاق مبتلا به سندروم متابولیک با مشکل کمبود ویتامین E مواجه هستند.  
 
مطالعه اخیر محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا نشان می دهد که افراد چاق به میزان بیشتری ویتامین E نیاز دارند چراکه وزن آنها و سایر مشکلات شان موجب افزایش استرس اکسایشی در آنها می شود، و همین مشکلات با مصرف ویتامین E کاهش می یابد.
 
به گفته محققان این پژوهش، افرادی که به شدت مبتلا به کمبود ویتامین E هستند، در معرض ابتلا به طیف گسترده ایی از بیماری های مرتبط با سندروم متابولیسم، از جمله بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و سرطان هستند.
 
به لحاظ تئوری، افراد چاق باید دارای ویتامین E زیادی باشند، چراکه این ویتامین از جمله ریزمغذی های حلال در چربی است، اما تحقیقات جدید عکس این مسئله را نشان می دهد.
 
نتیجه مطالعه نشان می دهد اگرچه گردش ویتامین E در جریان خون ممکن است بالا باشد اما در افراد چاق این ریزمغذی های حیاتی راه خود را به بافت هایی که به آنها نیاز دارند، پیدا نمی کنند.
 
دکتر «مارت ترابر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «چربی موجب تولید اکسیدان هایی می شود که بر افزایش استرس متابولیک تاثیر دارند. ویتامین E، به همراه ویتامین C و برخی آنتی اکسیدان های دیگر، از مواد طبیعی کنترل کننده استرس اکسایشی هستند.»
 
به گفته وی، منطقی ترین شیوه، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، حتی در زمان کاهش وزن، است، بدین ترتیب که با در نظر گرفتن دریافت روزانه ۱۰۰ درصد مولتی ویتامین های مورد نیاز بدن، میزان مجاز مصرف ویتامین E ۱۵ میلیگرم در روز است.

منبع: جام جم
www.asriran.com/fa/news/429720


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.
دودی که از زغال ناشی می شود سرشار از ذرات ریزی است و خطر ابتلا به سرطان ریه را 6 درصد افزایش می دهد. بدون شک با یک یا دو مرتبه کباب درست کردن روی منقل اتفاقی نمی افتد. مشکل زمانی است که به طور مداوم و مرتب در معرض چنین ذراتی قرار بگیرید.
دم دستی های سرطان زااخیرا سازمان بهداشت جهانی از تاثیر گوشت قرمز در ابتلا به سرطان نیز سخن گفته است. بنا به اعلام این سازمان، گوشت قرمز به اندازه سیگار در بدن واکنش های سمی ایجاد می کند. البته فقط گوشت و سیگار نیست. پیرامون ما عناصر سرطان زایی هستند که هر روز با آنها سر و کار داریم.
 
سرطان! اسمی که همه را به هول و هراس می اندازد و هر روز خبر تازه ای در خصوص آن درج می شود. با وجود اینکه برخی از این اخبار دلگرم کننده است، اما باز سرطان در سرتاسر جهان، زندگی بسیاری را مختل کرده و عده ای را نیز به کام مرگ کشانده است.
 
با 10 نمونه از این عناصر و اشیای دم دستی سرطان زا بیشتر آشنا می شویم.
 
مصرف دخانیات مسئول 30 درصد سرطان ها است

 
اولین عنصری که در صدر لیست سیاه سرطان زاهای اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی قرار دارد، دخانیات است. بله همین سیگارهایی که بی هوا آتش می زنید و یا به پشتی ها لم داده و قلیان دود می کنید. دخانیات مسئول بیماری های تنفسی جدی و بیماریهای قلبی عروقی است. مضرات دخانیات به همین جا ختم نمی شود.
 
عناصر آزادشده از محصولات آلومینیومی مانند کاغذ فویل و غیره خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. متاسفانه برخی خانم ها در آشپزخانه از این کاغذهای آلومینیومی زیاد استفاده می کنند
 
سیگار و قلیان را عامل 30 درصد سرطان ها می دانند که صرفا نیز به سرطان ریه محدود نمی شود. حال که نمی شود با برخی از عناصر سرطان زا و یا ژنتیک و غیره مقابله کرد، لطفا با استعمال سیگار و قلیان سرطان را با دستان خود به جان خود نیاندازید.
 
دستگاه های سولاریوم؛ زیبایی یا سرطان!

 
از ماه سپتامبر سال 2015 استفاده از کابین های برنزه کننده یا همان دستگاه های سولاریوم در کشور فرانسه ممنوع شده است. دلیل آن نیز ساده است.
 
دستگاه های سولاریوم که جوانان خود را به امید تغییر رنگ پوست و برنزه شدن به آن می سپارند، سرطان زا است. اشعه های ماورای بنفش ساطع شده از این دستگاه ها روی پوست باعث بروز ملانوم یا همان سرطان پوست می شود.
 
آرسنیک داخل آب شیر

 
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، آرسنیک به طور طبیعی در آب های زیرزمینی برخی کشورها وجود دارد. قرار گرفتن زیاد و افراطی در معرض این ماده باعث بروز سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های پوستی می شود.
 
به گفته سازمان بهداشت جهانی، میزان بالای آرسنیک در نوشیدنی ها و گاهی در آب شرب تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است. اینجاست که نقش مسئولین زیربط هر کشوری در جهت مقابله با این عوامل پررنگ می شود.
 
رنگ پارچه ها

 
اورامین نام یک ماده شیمیایی است که در برخی رنگ ها و برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شود.
 
استفاده از این ماده در برخی کشورها مانند فرانسه ممنوع است. اما در برخی از کشورهای دیگر در کارخانجات و برای رنگ کردن پارچه هایی که از آنها لباس و ملافه و غیره تهیه می شود، استفاده می کنند. متاسفانه این ترکیب خطر سرطان را افزایش می دهد.
 
مواد استفاده شده در تولیدی های کفش

 
اکثر سرطان ها ناشی از قرار گرفتن افراطی در معرض ترکیبات سمی و شیمیایی در محیط های کاری است.
 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که برخی از ترکیبات استفاده شده در کارخانه ها و کارگاه های تولید کفش و چکمه خطر ابتلا به سرطان خون و سرطان مثانه را در کارگرها افزایش می دهند.
 
آتش شومینه برای ریه ها مضر است

 
در سال 2015 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تماس داشتن با آتش شومینه های هیزمی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و همچنین مشکلات قلبی می شود.
 
به همین دلیل نیز هم اکنون تعبیه کردن شومینه های هیزمی در شهر پاریس فرانسه و سه استان دیگر این کشور ممنوع است.
 
ذرات آزاد شده از زغال
 

سازمان بهداشت جهانی در گزارش ماه مارس سال 2014 خود در خصوص خطرات آلودگی هوا تاکید بیشتری روی خطرات ذرات آزاد شده از ذغال (برای گرم کردن محیط زندگی یا طبخ غذا) داشته است.
 
به عقیده متخصصان دودی که از زغال ناشی می شود سرشار از ذرات ریزی است و خطر ابتلا به سرطان ریه را 6 درصد افزایش می دهد. بدون شک با یک یا دو مرتبه کباب درست کردن روی منقل اتفاقی نمی افتد. مشکل زمانی است که به طور مداوم و مرتب در معرض چنین ذراتی قرار بگیرید.
 
آلومینیوم: سرطان زای آشپزخانه

 
مرکز بین المللی بررسی های سرطان سازمان بهداشت جهانی، 107 نوع ماده ی سرطان زا را برشمرده است که آلومینیوم در جایگاه سوم سرطان زاترین این مواد قرار دارد.
 
عناصر آزادشده از محصولات آلومینیومی مانند کاغذ فویل و غیره خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. متاسفانه برخی خانم ها در آشپزخانه از این کاغذهای آلومینیومی زیاد استفاده می کنند. باید بدانید که گرم شدن این کاغذها عناصر آنها را فعال تر می کند.
 
رنگ های آلوده به سرب

 
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سرب یک ماده ی سرطان زا است. متاسفانه افرادی که در حرفه ی نقاشی ساختمان فعالیت دارند و یا در انبار رنگ کار می کنند، بیشتر در معرض این مواد بوده و در معرض خطر هستند.
 
شوفاژهای خانگی

 
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، قرار گرفتن زیاد در معرض دی اکسید گوگرد در طولانی مدت برای مجاری تنفسی مشکل زا بوده و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.
 
این گاز بی رنگ بیشتر از سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ یا نفت بویژه از طریق ماشین ها یا شوفاژ های خانگی منتشر می شود. به همین دلیل لازم است که در فصل سرما برای پیشگیری از مسمومیت، به خوبی هوای منزل را عوض کنید.
----------
منبع: تبیان
----------------------
www.asriran.com/fa/news/429175


:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.
تنظیم فشارخون با نور خورشیدنور خورشید برای مبتلایان به فشار خون بالا بسیار خوب است و اینک تعدادی از دانشمندان بریتانیایی علت آن را پیدا کرده اند.

اکسید نیتریک موجود در لایه‌های سطحی پوست به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و سبب می‌شوند که رگ‌ها برای عبور اکسید نیتریت در جریان خون، بازتر شوند و در نتیجه فشارخون پایین بیاید. مارتین فیلچ، پروفسور دانشگاه ساوت‌همپتون می‌گوید، «اینکه پوست در تنظیم فشارخون نقش دارد یک کشف غیرمنتظره است.

او می‌گوید، دوری از نورخورشید و استفاده‌ی مداوم از ضدآفتاب به دلیل ترس از سرطان پوست، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. البته توصیه نمی‌کند که مردم برای پایین آوردن فشار خون حمام آفتاب بگیرند. آنچه او پیشنهاد می‌کند اینست که مدتی از روز را بیرون از محیط بسته و در تابش آفتاب بگذرانید.

فلیچ می‌گوید: مردم از سرطان پوست می‌میرند، و نور خورشید تنها عامل خطری است که در سرطان پوست نقش دارد. ما کاملاً از این موضوع آگاهیم و به هیچکس توصیه نمی‌کنیم تا جایی که می‌تواند، آفتاب بگیرد. خطر سرطان پوست جدی است ولی جدی‌تر از آن خطر بیماری‌های قلبی است. یکی از عوامل اصلی این بیماری‌ها، فشار خون بالاست.

آفتاب گرفتن زیاد خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهد اما خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد. در حالیکه مرگ ناشی از بیماری قلبی بیشتر از مرگ ناشی از سرطان پوست است.

فشار خون در زمستان بالاتر است و با فاصله گرفتن از خط استوا نیز افزایش می‌یابد، البته دقیقا روشن نیست که دلیل آن مربوط به تابش نور خورشید باشد. همین تحقیقات نشان می‌دهند که نور فرابنفش نیز باعث آزادسازی اکسید نیتریک و در نتیجه پایین آمدن فشار خون می‌شود.

در این تحقیقات ۲۴ نفر با فشارخون معمولی را در معرض تابش اشعه فرابنفش قراردادند طوری که معادل با ۳۰ دقیقه آفتاب گرفتن باشد. محققان دریافتند که رگ‌ها بازتر شدند و فشار خون بطور قابل توجهی پایین آمد و سطح اکسید نیتریک خون تغییر کرد.

www.asriran.com/fa/news/429183


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.

10 خوراکی مفید برای پیشگیری از حمله قلبی

در حالی که عصاره‌ها، معجون‌ها و نوشیدنی‌های زیادی برای سم‌زدایی بدن تبلیغ می‌شود تا به گفته سازندگانش بدنتان را پاکسازی و سم‌زدایی کند، طبیعت موادی غذایی در اختیارمان نهاده که همان خاصیت را دارند.

۱۰ ماده غذایی فهرست‌شده در ادامه، می‌تواند با پاکسازی شریان‌های خونی، شما را در محافظت از قلبتان یاری کند.

۱-آووکادو

به جای این‌که روی غذای خود مایونز بریزید، آن را با مقداری آووکادو خوشمزه‌تر و سالمتر کنید. مطالعات نشان داده که مصرف روزانه آووکادو می‌تواند با کم کردن LDL و افزایش HDL به بهبود کلسترول خون کمک کند. میزان HDL کلسترول باعث حفظ رگها از موانعی می‌شود که درون رگ رسوب کرده‌اند.

۲-مارچوبه

مارچوبه یک خوردنی عالی برای پاکسازی طبیعی عروق خونی است که می‌تواند به کاهش فشار و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند و بدین گونه شما را از بیماری‌های قلبی و عروقی نجات دهد. این گیاه پر از فیبر و مواد معدنی است که در فهرست طولانی آنها می‌توان از ویتامین‌های K، B1، B2، C و E یاد کرد.

۳-انار

این میوه پر از مواد شیمیایی گیاهی مفید است که با ایفای نقش آنتی‌اکسیدانی از دیواره سرخرگها در برابر آسیب محافظت می‌کند. آب انار باعث تحریک بدن به تولید اکسید نیتریک و در نتیجه، کمک به جریان یافتن خون و باز ماندن عروق خونی می‌شود.

۴-کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است. از این رو باعث مراقبت از کلسیم و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به عروق می‌شود. همچنین منبعی سرشار از فیبر است که می‌تواند به کاهش سطح فشار خون و کلسترول بیانجامد.

۵- زردچوبه

این ادویه یک ضد التهاب قدرتمند است که با کاهش التهابات از ایجاد مشکلات عروقی جلوگیری می‌کند. یک علت عمده تصلب شرائین سخت شدن رگهاست و اضافه کردن مقداری زردچوبه به رژیم غذایی می‌تواند آسیب به دیواره‌های شریانی را کاهش دهد.

۶- خرمالو

این میوه نیز پر از مواد آنتی‌اکسیدن و پلی‌فنول است که سبب کاهش LDL و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. خرمالو علاوه بر این منبعی از فیبر است که می‌تواند سبب تنظیم فشار خون شود و رگها را نیز پاک نگاه دارد.

۷- اسپیرولینا

بله... ممکن است اسم این ماده غذایی کمی برایتان عجیب و غریب باشد! اما در واقع این یک نوع جلبک سبز-آبی است که باعث تنظیم سطح لیپید در خون می‌شود. اسپیرولینا همچنین پروتئینی مناسب شامل همه نوع اسیدهای آمینه ضروری و مورد نیاز بدن برای حفظ سلامتی است و می‌تواند در کار استراحت دیواره‌های رگها و تثبیت فشار خون همراه با تنظیم سطح چربی خون کارگر افتد.

۸- دارچین

این ادویه خوشمزه هم می‌تواند همراه با پاکسازی رگها از پلاک و جلوگیری از افزایش آنها، به کاهش سطح کلسترول کمک کند. دراچین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و آنتی‌اکسیدان با جلوگیری از اکسیداسیون در خون باعث بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. می‌توانید مقداری از آن را در چای یا حتی قهوه بریزید یا به مواد غذایی دیگر بیافزایید.

۹- قره‌قاط

این خوراکی مفید هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین می‌تواند باعث کاهش سطح LDL و افزایش HDL کلسترول شود. در واقع، مصرف منظم عصاره قره‌قاط خالص احتمالاً تا حدود ۴۰ درصد به کاهش کلی خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود.

۱۰- چای سبز

این نوشیدنی سطوح بالایی از ترکیباتی را در خود دارد که می‌تواند مانع جذب کلسترول در طول هضم غذا شود. نوشیدن یک تا دو فنجان از آن در روز به بهبود سطح چربی خون و کاهش انسداد شریان‌ها کمک می‌کند. همچنین با افزایش طبیعی متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن، می‌تواند در کاهش وزن و در نتیجه افزایش سلامت قلبی و عروقی موثر باشد.
منبع: سلامت نیوز

--------------

http://www.asriran.com/fa/news/467135/10

--------------



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظارظهور
ت :
.

موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی